Malawi Nostalgi

Kom plötslig att tänka på min urgamla hemsida jag extremt nitiskt och ambitiöst höll på att bygga upp för drygt nio år sedan, och som fortfarande finns kvar. Kom delvis en bra bit på vägen och hade helt glömt av hur otroligt mycket tid och energi jag lade ner på både design och innehåll. Mina personligt upplevda och faktabaserade artbeskrivningar av de fiskar jag hade är minst sagt extremt fullknökade med ord. Lade dock ner arbetet då det helt enkelt blev lite väl ambitiöst och tidskrävande. Roligt som attan, men ganska jobbigt att upprätthålla med samma intensiva totalpackade innehåll. Kunde sitta med bilder och illustrationer timmar i sträck, söka underlag och fakta så hjärnas knastrade och hade inte tid att sova eller umgås. Blir lätt sån när jag börjar brinna för något. Klarar tyvärr inte av att hantera sånt engagemang – nåt psykotiskt drag 😉 Har lärt mig att elda lite mer varsamt numer.

Nåväl. Även om det inte är så enormt stort till innehåll så är det maxat i det lilla och väl värt ett besök. Om all fakta/info stämmer låter jag vara osagt. Det är i alla fall ett tappert försök. Några djupgående artbeskrivningar. Bilder på fiskarna en del riktigt trevligt snygga även om kvalitén inte är i toppklass. Biotopfakta mm och en titt på hur mitt akvarium såg ut en gång i tiden. Plus en liten filmsnutt på fiskrugby… jo. Eventuellt måste man ladda ner filmfilen för att se den (ligger på själva hemsidan och inte på nåt YouTubekonto). Dock väl värd att se trots ganska dålig kvalitet. Nostalgitripp och en viss åtrå till Malawiciklider vaknar faktiskt upp. Men den här gången blir det trots allt Tanganyika.

FishHead

Lämna en kommentar